Sunday, September 7, 2014

ADUHAI SI MANJAKU SAYANG,,, NAK TAU RAHSIA ANAK SAYA SIHAT???????

Saya mengenali produk Shaklee sejak saya berada di negeri Cik Siti Wan Kembang,..tahun 2000 …masa itu saya bertugas disana, semasa mengandung anak bungsu saya...Dua rakan sekerja saya ni aktif buat jualan  offline ….

Yang seorang tu rasanya  dah master kot… saya pun tak faham dan tak minat nak ambil tahu masa tu ….saya tau  order  dan guna barang jer…. Tak minat nak jadi ahli pun… ego kot…beratus2 saya  habis duit beli untuk guna sendiri…masa tu tak adapun diberitahu set khas macam sekarang..…ke sebab saya tak nak ambil tahu ..…nasihat pun sikit jer…dia beritahu cara makan jer…

Selepas lahirkan anak bungsu saya ni… dia fully breast feeding… tak nak langsung nak minum campur susu formula… saya dah nak mula kerja… rungsing juga … saya buat stock susu tapi dia tak nak hisap guna botol or guna sudu…pengasuh boleh sabar seminggu jer lepas tu tak nak mengasuh dah… mana leh tahan asyik meragam  menangis jer....tak tau nak pujuk dah…..

Dalam masa ni suami jauh bertugas di Penang… mau tak mau bawa anak ke nursery tempat kerja….tiap kali menangis staf nursery akan call untuk datang menyusu… hingga ia berumur 6 bulan…

Lalu kawan saya suggest untuk ambil Mealshakes Shaklee ….saya cuba walaupun mahal RM150/tin…bukan ahli …dulu dalam tin …lebel aje sama … perubahan teknologi …allhamdullilah .. nak pulak dia walaupun mula-mula susah juga..
Itulah kenangan lalu..

 Sekarang dia dah usia 14 tahun allhamdullillah dia sihat dan pelajaran dia pun ok..Cuma manja je ..bongsu katakan … …semua abang2 dia kata adik sorang saje minum susu mahal …

Masa nak tukar balik ke Penang 2004  kawan ada suggest suruh saya jadi pengedar kat Penang… saya sekali lagi menolak …lagipun saya tak ramai kenalan lagi kat sini masa tu…tak nak bisnes macam dah serik kot .. dengan bisnes yang pernah buat semasa di sana… buat bisnes tak der ilmu  …

Selepas saya hadir MMM saya ade juga dengar dealer Shaklee dok kata mereka dapat pendapatan RM 5k…6k sebulan…. lepas MMM saya try macam-macam bisnes …ada orang yang offer untuk jadi ahli Shaklee sebelum  saya jumpa master Maria ….

Tapi tak menarik minat saya untuk daftar lagi…… akhirnya saya tertarik dengan e-book  sorry boss saya   terpaksa  berhenti kerja yang dihantar oleh empayar Maria Firdaus  ke e-mail saya……saya baca hingga habis… mungkin saya juga akan buat begitu tahun 2015..
Insyallah  Saya terus ambil no.call dan terus saya pergi jumpa Master Maria  dan akhirnya  daftar jadi ahli dibawah empayar MFMS….

Pengalaman saya menggunakan mealshakes Shaklee untuk anak saya … allhamdullillah …dari usia 6 bulan sehingga sekarang masalah deman,  selesema …. masalah kulit dan hal kesihatan sikit-sikit  tak ade….kalau deman pun 2 -3 hari dah ok…dia ni tak banyak kerenah untuk saya uruskan ….…

Mealshakes terbaik untuk Simanja … terutama yang tak nak makanan tambahan dan ade masaalah berat badan dan selalu selesema   ….
Bagi ibu-ibu yang mempunyai anak-anak yang ada masalah ,bila anak2 sakit kita jadi serba-salah..kadang-kadang sakit pun terpaksa hantar anak ke taska….selalu kena ambil cuti …kerja kita terganggu…bos akan marah-marah kawan2 ade yang  sindir2 sebab asyik kena tanggung tugas kita….lama2 kita jadi tension… balik rumah anak2 kekadang jadi mangsa kemarahan  kita…

Kalau kita boleh habiskan bajet sebulan untuk  beli baju mahal-mahal , tudung, barang mekup …dan handphone yang latest …

Susu MealShakes hanya RM 100 jer…

Perlaburan untuk anak kita….masa kecil ini lah kita perlu sediakan supplement yang terbaik untuk badan dan otak anak kita tu…
Ini peluang Shaklee bagi offer

                                    Buy  Mealshakes  3 dapat free 1…



Hubungi :

Wan Latifah Wan Ismail
hafa5012@gmail.com

Call / WhatsApp /Telegram
                                               0105435012 / 0195106176

No comments:

Post a Comment

Blog