Tuesday, March 28, 2017

TIP-TIP UNTUK KURUS

Monday : 28 Mac  2017

ESP - APAKAH DIA ?  




ENERGISING SOY PROTEIN ISOLATE POWDER?

Assalamualaikum wbt,

Allahamdullillah, Sarapan pagi bersama Energing Soy Protein (ESP),
Pagi-pagi tak rasa lapar,senang hati terus sambung kerja.

Seronok kan?  Perut kenyang hati senang tumpu buat kerja..

ESP adalah minuman favourite saya.  Setiap hari tak akan miss dan pernah lupa sebab ia bukan sahaja mengenyangkan malah  menjadikan kulit lebih bersih,cantik dan berseri.

Lihatlah, kesan jerawat besar hilang bukan saya aje rasai tapi lebih berjuta orang pengguna ESP telah merasai kebaikan minuman ini.

Selain saya sukakan kecantikan dan kulit sihat, 

Siapa lagi yang boleh consume ESP? 

Nak tau ?  

a. Super active woman / beautiful mom.
b. Ibu berpantang
c. Mereka yang inginkan body shape up.
d. Ibu menyusu
e. Ibu hamil.
f. Wanita cantik
g. Student.
h. Pengidap eczema atau alergi.
i. Lelaki yang pentingkan kesihatan dalaman. (baik untuk prostat)
j. Simanja.
k. Pengidap Gastrik.
l. Pesakit Diabetis/Kencing manis.
m. Pesakit jantung.

Ok, bagi yang belum kenal ESP, mesti tertanya-tanya, apa yang best sangat pasal ESP ni? Apasal semua orang sibuk promote dan nak makan ESP ni? 

Haa..hanya mereka yang dah mencubanya je yang tau betapa bestnya ESP ni. Jadi, apa benda ESP ni yer??

APAKAH ESP - ENERGISING SOY PROTEIN ISOLATE POWDER?

ESP (Energising Soy Protein) Isolate Powder ni adalah protein dari jenama Shaklee. Ye, memang ada protein jenama lain di pasaran. 

Maria pun pernah cuba jenama lain sebelum ni. Tapi memang tak boleh lawan ke'best'an ESP Shaklee. 


PRODUK SHAKLEE PERTAMA DICUBA

Sebenarnya, ESP adalah produk Shaklee pertama yang kak wafa amalkan sejak mengandung anak sulung akak 1990, kak wafa ambil masa awal  mengandung lg..

Sejak tu lah kak wafa dah jatuh cinta dengan ESP dan Shaklee. Badan memang rasa bertenaga walaupun pada saat-saat dah dekat sangat nak bersalin. 

PENGGEMAR SUSU SOYA

Sebenarnya, kak wafa ni memang peminat susu soya sejak zaman remaja lagi. 

DULU, sebelum kenal Shaklee, kak wafa suka minum susu soya dalam kotak or yg orang buat sendiri. Masa tu saya suka sebab soya tu sedap je, tak fikir pun Soy GMO ke, gula terlebih ke dalam tu..huhu..teruk betul..

Alhamdulillah sekarang Maria dah jumpa alternative soya yang lebih sihat dan berkhasiat!! Tentulah Energising Soy Protein ESP!!  

Masa kak wafa  masih fully breastfeed  dulu, selama 2 tahun, kak wafa ia minum ANMUM LACTA (susu untuk ibu menyusu) + ESP + NESTUM. Then SHAKE!!! 

Perghh...memang sedap giler!! Memang mengenyangkan sampai ke tengahari. Tapi kak wafa masih ambil breakfast lain sama, bukan yang ni je. Hihi. Ibu menyusu perlukan kalori yang lebih berbanding orang yang tak menyusu yer.

Lepas tu masa mengandung anak yang seterusnya pon kak wafa campur ESP dengan ANMUM MATERNA pula, iaitu susu untuk ibu mengandung.

Kalau sehari tak minum ESP rasa tak lengkap hidup ini. Chewah..


KEBAIKAN ESP

Bagi ibu mengandung/menyusu kak wafa cadangkan  , beli & minum ESP ni, badan rasa cergas dan bertenaga. Susu badan pun jadi semakin pekat dan baby cepat kenyang

Ini kerana komposisi terbesar dalam susu ibu adalah protein. Jadi bila badan ibu cukup protein, susu yang ibu hasilkan pun lebih pekat dan berkualiti. Senang nak menyusu. 

Baby pun happy, dan dapat membesar dengan sihat dan tembam  

Protein tersangat lah penting kepada mereka yang ingin kulit cantik dan tona kulit yang sekata. Sebabnya protein adalah makanan sel. 

Jadi sesiapa yang ada banyak kesan jeragat atau parut yang susah nak hilang tu, kemungkinan besar adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tu.

Oh yer, untuk ibu mengandung/menyusu yang ambil ESP, bukan saja kulit ibu saja cantik, kulit anak pun antik jugak tauu. Alhamdulillah, baby kak wafa  takde/tak pernah kena  apa-apa allergy. Memang kulit halusss, licinn dan gebuuu sangat. Best tau gomol dia..hihi.. :)

Selain tu, ESP juga mengandungi Low Glysemic Index. Oleh itu ESP boleh memberikan tenaga berpanjangan dan mengurangkan rasa lapar, jadi sangat sesuai untuk mereka yang nak Slim dan yang ada Gastrik. Sebab tu lah ia jadi hot product pada bulan Ramadan.

Oh ye, ESP Shaklee ni takde apa-apa perisa macam coklat ke, strawberry ke. Bukan sebab Shaklee kedekut yer. Tapi sebab nak mengekalkan keaslian soya. 




KEBURUKAN


Yang paling istimewanya ESP Shaklee ialah, soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetic. Ia dipanggil NON-GMO (Non-Genetically Modified Organism)

Daripada benih sehingga penyimpanannya, Shaklee hanya menggunakan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti. Mesti ada yang tanya, apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO? 

Haa, ini ada kaitan dengan RUMOURS yang kata soya ni produk Israel lah, boleh menyebabkan kemandulan lah, soya penyebab kanser dan macam-macam lagi keburukan soya.

Harap bertenang yer. Sebenarnya yang ramai tak tahu, bukan soya menjadi penyebab keburukan ni. Tengoklah sejak berpuluh-puluh tahun dulu, orang Jawa makan tempe diperbuat dari soya hari-hari. 

Kan sihat dah bijak je. Takde masalah pun walaupun makan soya hari-hari. kak wafa  sendiri adalah peminat tempe,



ESP IS THE BEST SOY PROTEIN IN THE WORLD

Alhamdulillah, memang rasa bertuah sangat sebab dapat menikmati protein dari sumber soya yang berkualiti tinggi. The best ever brand in the world. 

Harga yang sangat mampu dimiliki. So no wonder la ESP ni selalu sold out dan ia menjadi hot item di kalangan customer-customer Maria. Ia memang sesuai untuk Lelaki dan Wanita.

Jadi, cubalah segelas ESP hari ini, dan anda pasti sukakannya!! Buatlah pilihan bijak memilih protein dari sumber soya Non-GMO. 

Ingat yer, soya dari sumber GMO memberi risiko penyakit berkaitan KANSER DAN ALLERGY. Hihi, saje bagi ayat penutup yg menakutkan. 

Lepas ni sila check label tin soy protein masing-masing, GMO or Non-GMO? :)

Anda nak tahu macam mana cara memilih soy protein terbaik?

Ikuti blog kak wafa ada penerangan seterusnya  yer:-





Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi kak wafa untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Wan Latifah Wan Ismail ( Kak wafa)
Shaklee ID : 117690
hafa5012@gmail.com
010 5435012 (Call, SMS, WhatsApp)


No comments:

Post a Comment

Blog