Sunday, January 11, 2015

OSTEMATRIX PENYELAMAT - AKU TIDAK SAKIT LAGI...!!!!!

SYUKUR AKU BOLEH KEMBALI AKTIF.......

11 JANUARY 2015

Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum

Saya mendoakan kepada yang sudi singgah ke blog saya  di beri allah  kesejahteraan dimudahkan urusan dan dibanyakan rezeki dunia dan akhirat.

Saya ingin kongsi pengalaman saya dengan produk shaklee ni... 
Saya telah lama mengalami sakit tapak kaki lebih hampir setahun saya sakit tapak kaki kanan ni... Kesana - sini saya ke klinik ke hospital.....  kerajaan dan swasta tapi tak juga hilang???? Katanye 

"  PlantarFascitis "


Keadaan kecederaan atau  keradangan pada tisu tapak kaki menyebabkan sakit, bengkak dan lebam.  Ini yang doktor beritahu.

Rungsing ...stress.... jalan pon tak selesa... tukar kasut ... macam-macam dilakukan ...mengurut , spa , demahan panas , rendam kaki dengan garam bukit la....tak  juga nampak kesan......

Tambahan ramai kawan-kawan dok tegur... makan ubat yang doktor bagi sampai dapat gastrik... adoi....
hinggalah bila saya mendaftar keahlian shaklee  September 2014 ... lepas membaca di teliti semua produk shaklee dan dok tengok blog kawan-kawan... 

Saya fikir ...nak try la Ostrematrix ni...bermula dari situlah... saya ambil supplemen ni..belum habis separuh dah manpak perubahan... dah boleh pijak selesa... lutut pon dah ok sikit... dan sekarang dah selesa boleh bergerak bebas  ... 

Insyallah nak kembali aktif untuk sambung jogging dan aktiviti lain yang lama ditinggalkan....syukur..Ostematrix terbaik.

INFO PRODUK : OSTEMATRIX



CARA PENGAMBILAN 

Perbezaan Kalsium Shaklee yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulanya unik dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium , magnesium ,fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganesdan boron. 

Nutrient-nutrient ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.  Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Manfaat Utama ostematrix



  •  Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis menguatkan kuku, kerangka,gigi , sistem saraf.  Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa) kuku rapuh,eczema konvulsi /kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.


  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas , kekejangan, sakit sendi dan atritis.


  • Meringankan stress - ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan impuls  saraf, penenang saraf, mengalakkan tidur selesa , memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress, juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.


  • Memperbaiki masalah haid - kajian menunjukan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.


  • Pengakalian tubuh -kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan ph tubuh.  ianya juga menghalang obesity diwaktu umur tua.  Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.


  • Membaiki hiperaktif perut dan sakit gastrik


  • Vitamin D - dinamakan sebagai vitamin D pda 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets.  Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk  meninggikan ketumpatan tulang,menguatkan rangka, memperbaiki penyakit periodontal.vegererian yang kurang terdedah pada  matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun , wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.


  • Magnesium - ini adalah ion positif no 2 penting didalam tubuh kita.  Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.  membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga.Pengecutan saraf dan otot, menstabilkan dengan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau hempedu,  Ianya juga penting kepada mereka yang             mempunyai masaalah fluktuasi glukos.


  • Zinc, boron , mangane, kuprum - memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaikitulang , rawan dan menghalang arthritis.


Bagaimana memilih kalsium premium?

       * Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium.

       * Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untukmengelakkan keracunan plumbum.

       * Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerapkan logam               berat tercemar dan toksin dalam proses  dalam prosesmenyerap mineral.

Cadangan:

Untuk memelihara kesihatan   - 2 tablet 2 kali setiap hari selepas makan.

Untuk masaalah haid, kehamilan , stress, kekejangan dan kebas-kebas -  3 tablet 2 kali setiap hari

Untuk tulang retak, osteoporosis : 4 tablet 3 kali setiap hari.  


Nak dapatkan produk terbaik shaklee hubungi saya

Call / whatsapp : 0105435012
Email : hafa5012@gmail.com
FB : wafa isma & Tip sihat-sihat dot com 

SID Shaklee : 1165790

No comments:

Post a Comment

Blog