Monday, September 15, 2014

EMPAYAR MFMS ...IS THE BEST GROUP

Kenapa saya join Shaklee???


Asslamualaikum dan salam sejahtera !!!!!

Semoga Semua sihat,kaya,berjaya dan bahagia disamping insan-insan tersayang dan apa jua yang anda lakukan.

Saya ada kisah menarik untuk kongsi  dalam entry kali ini...

       Dunia Multi Level Marketing (MMM) business.  Dunia yang sudah biasa dalam kehidupan saya. Sistemnya adalah sama, saya masih tidak kemana-mana seperti leader-leader yang lain. Saya faham kekuatan networking dan saya percaya yang pulangan sistem networking adalah lebih tinggi dari makan gaji.

           Banyak leader-leader yang hidup mewah dan berjaya.  Sedihnya nasib baik itu tidak pernah menyebelahi saya.   Sebab itu saya tidak terperanjat dengan  pendapatan kawan-kawan saya dalam bisnes shaklee yang ada sudah  Master Coodinator ade income 4 - 5 angka..

Pada masa itu saya ingat syaratnya perlu rajin bekerja dan berusaha.  Jadi salah diri sendiri kenapa  tidak berjaya.

           Bercerita mengenai shaklee  saya sebagai pengguna produk Shaklee sejak tahun 2000 lagi tetapi masa itu saya hanya pandai mengguna saja saya beli dari kawan-kawan tempat kerja. Masa itu tidak pula saya kenali perbagai set macam sekarang. 

Hanya saya tahu produk supplement Shaklee bagus seperti  Vit C, Vita-Lea, B complex dan Mealshakes itu yang biasa saya ambil untuk  kami sekeluarga.

          Saya pilih berdasar kesesuaian keperluan kesihatan untuk kami sekeluarga.   Masa tu saya sedang  menggandung anak bungsu saya yang  bertugas di hospital unit  kritikal, tempat yang sibuk saya  perlu sihat dan  cergas.

Allhamdullilah anak saya lahir sihat tiada masaalah kesihatan penjagaannya ok... kalau deman selesema pon yang biasa-biasa  2 - 3 hari dah ok... 

           Semasa bertukar tempat kerja dari Kelantan pada tahun 2004 saya terputus bekalan Supplement Shaklee... Kawan saya cadangkan saya untuk join business, jadi SID Shaklee di Penang.  

           Saya masih keberatan sebab saya baru kembali kesini, mana ada kawan-kawan sangat nak buat offline lagipon macam mana nak ke branch saya tidak mahir memandu kereta dalam kesibukan jalan raya di Penang.

Macam-macam  alasan, lagipon saya bekerja waktu pejabat, masa siang banyak habis di tempat kerja,  balik  urus anak-anak kecil  seramai lima orang tanpa pembantu,  suami pulak bertugas jauh keluar pagi malam baru sampai rumah...

               Suasana masa tu kalut sangat, selepas saya  dapat balik ke Peneng tidak lama suami pula kena tukar ke Selangor. Pendapatan saya dan suami masa itu terasa cukup aje  dan allhamdullilah kami sekeluarga selesa.   

              Sekarang saya kenal nama Shaklee jauh beza dari dulu,  melonjak naik,  saya terfikir pandai shaklee tukar strateji pemasaran dari offline ke online dari single item vitamin ke package/set lebih mudah dipasarkan.  Saya puji shaklee kerana berjaya dengan system marketing terbarunya..

Allhamdullilah anak-anak  pon sudah dewasa...Minat saya untuk bisnes kembali semula saya sedar saya business sebelum ini tanpa ilmu.  Saya Google cari program yang boleh membangunkan diri ... masa tu program Dr Azizan hangat diperkatakan kawan-kawan..

         Pada Mei 2014 saya hadir program Millionaire Marketing Mastery (MMM) saya berkorban walaupun kawan-kawan kata mahal, bagi saya tidak.. balik dari program itu saya buat business  offline  menjual  baju, sim kad dan kuih raya, tetapi tidak menjadi...  Semasa MMM saya dapat enam tiket  Insentif Magnet Kekayaan dan Kejayaan (IMKK) untuk June 2014.  

            Dengan program IMKK selama 4 hari itulah  banyak menyedarkan saya kenapa dan mengapa apa yang saya  buat selama ini  tidak menjadi, banyak kesilapan yang telah saya lakukan.  Program Dr Azizan telah memberitahu saya apa kesilapan dan kelemahan saya selama ini. 
  
Tiada sesiapa selama ini yang menasihat dan membantu bila kita  gagal atau apabila semua kerja saya  tidak menjadi...

            Paling asas kita berniaga untuk apa?   Niat kita kena betul, Kita berniaga adalah untuk membantu orang lain menyelesaikan masaalah mereka dan menambah nilai kehidupan insan lain, bila itu kita dapat lakukan kita akan terpaksa jadi kaya.

          Selepas program IMKK  Kakak saya cadangkan saya buat business shaklee, sebab saya kerja, boleh buat online saja sambil-sambil...  Saya dok fikir lagi…
Pengalaman dengan bisnes MLM jatuh tersungkur ni perit rasanya….hinggalah saya terbaca buku e book Sorry boss  dari Empayar MFMS tu …yang entah macam mana  allah gerakan masuk dalam Email  saya……Saya google lagi membaca cerita-cerita mengenai Empayar MFMS ni…semua saya baca…memang menarik… 

         Dalam bulan yang sama saya juga jumpa SID Shaklee di kawasan saya tetapi tidak menarik sama dengan MLM lain yang saya sudah kenal dulu, kelebihan cuma SID ini dekat saja dengan tempat saya.

Saya  sembayang istiharah mohon pertunjuk darinya,  seminggu saya fikir lagi,  saya  ambil keputusan datang jumpa Master Maria. Saya tersangkut kesesakan dua jam maklumlah dekat hari raya aidilfitri, banyak halangan lagi yang menguji saya.

Selepas itu  saya masih belum mendaftar lagi untuk keahlian.

              Saya bersyukur kerana pilihan tidak sengaja terpijak masuk dalam  Empayar MFMS The most HEPPENING shaklee group. Dulu guru-guru berpesan jika nak belajar biar dalam kumpulan. Berjemaah adalah lebih pahala kan??

Saya tertarik cara Master Firdaus coaching saya dan anak saya hari itu,  nampak keikliasan membantu tiada paksaan untuk mendaftar.   Memandangkan saya tahu produk shaklee bagus dan Empayar MFMS  is the best group. 

          Walaupun belum daftar keahlian  saya berterusan dapat email dari Master Maria  selama sebulan.    Bermula kehidupan saya dengan Shaklee, September 2014 saya daftar keahlian SID Shaklee jadi anak Master Maria. 

Saya masih belajar, saya ikut mentor yang sudah berjaya adalah paling penting untuk memastikan kita berjaya dengan izin allah.  Ini antara  fomula kejayaan yang di ajar dalam program Dr Azizan. 

Buat apa yang disuruh, post facebook dan buat blog, saya minta tolong orang  buat blog dan mulalah terkial-kial tulis blog,  kerja saya selepas ini ikut saja arahan. 

Tidak perlu pening fikir strategi ke ape ke hanya ikut saja.. Dalam Empayar MFMS sifat bantu membantu antara anak-anak seperti satu keluarga. semua yang diberi secara percuma tidak ternilai rasanya. .

              Ini cabaran adalah pengalaman baru saya selama  ini saya tahu dunia offline dan bagi saya marketing itu perlu dilakukan dengan berjumpa orang.

Pengalaman mengonlinekan diri pada mulamya agak janggal tetapi saya terima untuk satu ilmu yang baru.. bila sudah busy online, banyak pula nak kena belajar dan belajar. 

Untuk ikut perkara berat yang saya lakukan ialah turun ketahap paling rendah, buang sikap ego perasaan malu bertanya dan paling mencabar bila menerima kritikal dan tempias..

              Kerja saya dengan shaklee bermula jam 10 malam hingga 1 pagi dan hari cuti, saya tahu bekerja full time banyak kekangan masa,  jadi saya perlu atur jadual saya supaya saya tidak tertinggal dari menjadi "famous" didalam alam maya.  Saya harus pastikan saya mengonlinekan hidup saya.

Bila pergi ke branch kita lihat ramai SID dan mereka yang hebat-hebat jadi semangat saya tidak berhenti berkerja mengonlinekan diri.  Saya perlu jadi macam mereka.,...  

Walaupun ramai SID Shaklee, masih besar lagi pasaran yang belum disentuh dan  ramai yang tidak tahu apa itu Shaklee.

           Yang menarik lagi ada dalam Empayar  MFMS ada Master Checklist. yang diberi untuk di amalkan. Kekuatan fizikal hebat seperti ini ialah kerana pengisian rohani saya, kekuatan fizikal saya dapat dengan bangun awalan  pagi mulakan dengan allah dan akhiri dengan allah pergantungan secara total dan hak milik kekal adalah kerananya semata-mata.

Syukur sangat bila kerja "menjaja" diri saya untuk ramai tahu keujudan saya sebagai SID Shaklee perjuangan  yang berterusan ini sehingga saya tidak pernah kata TIDAK.  

             Saya ingin menukar anggapan saya yang selama ini merasa diri yang salah sebab tidak berusaha sebenarnya banyak factor lain juga yang menyumbang kepada kerjayaan selain dari usaha......
Macam nilah usaha langgar tiang tidak sama dengan usaha panjat tiang....  

Pengajaran yang saya dapat terlampau banyak.  Apa yang saya boleh kongsikan:

JANGAN BERHENTI BEKERJA dan jangan pernah mengalah walaupun dah nak masuk hujung bulan. Pada saya kita bukan tuhan nak tentukan bila rezeki boleh dapat. Patutkah aku tangguh sebab dah hujung bulan.  Buat sales bulan depan lah...  Siapa kita nak persoalkan rezeki itu?

PATUH  DAN AKUR - saya budak baru pengalaman yang saya ada sebelum ini mungkin releven atau mungkin saya syok sendiri.  jadi bak Hattan dan waris " jangan mudah dipertikai tak tahu tanya dulu, jangan gomar memandai mandai " jalan yang disediakan itu dah cantik ikut saja.

PENGANTUNGAN  SECARA TOTAL DENGAN ALLAH - kalaulah boleh saya uraikan bagimana prosesnya, saya akan kongsi tapi  tiada kata-kata terbaik untuk saya ceritakan bagaimana penyerahan secara total ini.  
Dia umpama perasaan sabar yang kita tidak boleh ninta dan minta tapi kena praktis dan praktis.  Ha itulah tu tapi itulah yang saya perlu praktiskan semasa dibawah team MFMS family sendiri adalah penentu kejayaan seseorang tapi tunjang utama ialah dia yang esa.

Untuk pengetahuan semua ini adalah satu-satunya networking yang saya join mengutamakan hal hal akhirat bukan kerana kereta BMW atau rumah mewah atau pakej pelancongan ke luar negara. 
Selalunya material gambaran awal untuk tarik orang masuk berbusiness dengan mereka.  

Bagi saya master checklist itulah yang membuat hati saya terus melekat terpikat dan business dengan shaklee nampak indah dan mudah.

Saya yakin dengan master cheklist itu mampu membawa kerjayaan yang besar untuk saya dan anda semua.

Saya akhiri luahan rasa saya dengan doa yang saya panjatkan kepadanya. 

" Andai ini adalah jalan untuk aku rapat  dengan MU kau permudahkan dan lapangkanlah perjalanan business ini untukku " 

Yang baik jadikan tauladan dan yang buruk jadikan sempadan.  

Saya doakan anda semua diberikan allah peluang untuk merasa nikmat yang sedang anda niamati.

Terima Kasih..

Amin Ya Rabalalamin 

No comments:

Post a Comment

Blog